Resultaat 31 - 40 (van 50)

• Stadsgedicht 'Binnenduin' Bekijk details

30 mei 2023

Mattijs Reinen schrijft dit jaar zes stadsgedichten over Beverwijk. ‘Binnenduin’ is alweer zijn derde stadsgedicht. De illustratie is speciaal bij dit gedicht gemaakt door Lars de Ruyter.

• Digisnapjes Bekijk details

26 mei 2023

Wil jij op een leuke manier kennismaken met de mogelijkheden van de digitale overheid? Dan zijn de Digisnapjes een goed begin!

• Inspiratie voor jouw vakantie Bekijk details

8 mei 2023

In mei krijgen veel mensen hun vakantiegeld. Ga jij straks ook een mooie reis maken? Doe in de Bibliotheek alvast inspiratie op.

• Lekker aan de slag in je tuin of op je balkon Bekijk details

29 maart 2023

De maand april staat voor velen in het teken van de tuin of balkon. Onze vingers kriebelen al om lekker aan de slag te gaan. Maar wanneer kan ik wat doen?

• Het winnende sonnet en de winnende sonnetvertaling Bekijk details

22 februari 2023

Zondagmiddag 12 februari was er in het kader van de Week van de Poëzie bij Café Camille in de Kerkstraat ‘Vier bier voor Shakespeare’. Iedereen die graag dicht, vertaalt of schrijft, werd opgeroepen om in de stijl van Shakespeare een sonnet te maken en dat die middag voor te dragen. Je kon ook meedoen door sonnet 130 te vertalen. Het was erg leuk.

• DigiSnacks Bekijk details

30 januari 2023

Maak je wereld groter met nieuwe online mogelijkheden. Haal nu je DigiSnack in de bibliotheek!

• Wat doe jij tegen digitaal pesten? Bekijk details

9 januari 2023

Social media zijn overal om ons heen. Met smartphones, tablets, laptops en smartwatches ben je maar een paar klikken verwijderd van je accounts en profielen. Dit is vaak erg handig. Het is natuurlijk minder leuk als je online gepest wordt.

• En de nieuwe stadsdichter is … Mattijs Reinen Bekijk details

24 december 2022

Donderdag 22 december werd tijdens de jaarlijkse avond van de stadsdichterverkiezing aan dichters en publiek in café Camille bekendgemaakt wie voor 2023 de nieuwe, drieëntwintigste stadsdichter van Beverwijk is.

• Bibliotheek voortaan op donderdag ook open! Bekijk details

20 september 2022

Geweldig nieuws voor de fervente boekenlener, geïnteresseerde krantenlezer, hardwerkende student, flexibele zzp-er en graag geziene bezoeker: onze bibliotheekvestigingen in Beverwijk en Heemskerk zijn vanaf oktober ook op donderdag open!

• Voorlezen op woensdag Bekijk details

16 augustus 2022

Op woensdag 7 september starten onze voorleesvrijwilligers weer met voorlezen aan de kleintjes en hun ouders. In beide vestigingen wordt voorgelezen aan baby’s en peuters en hun ouders.

Paginanavigatie