Kledingruil avond

Donderdag 14 november 2024, van 19:00 tot 21:30 | Bibliotheek IJmond Noord, vestiging Beverwijk

Kosten: gratis

Waarom zou je nog nieuwe kleding kopen als je de leukste tweedehands items in je eigen buurt kunt scoren?

Hoe werkt het?

• Inloop: 19.00 uur.
  • Kleding inbrengen tot 19.30 uur. Wees dus op tijd!
  • Ruilen gaat in groepjes, om graaien te voorkomen.
  • Overgebleven kleding gaat naar Kledingbank.
  • Tip: trek een hemdje en een legging aan zodat je makkelijk kunt passen (er zijn geen pashokjes).

Deze kledingruil avond wordt tijdens de Klimaatweek (11 t/m 17 november) georganiseerd door The Clothing Loop, Gemeente Beverwijk en de bibliotheek.

Wat voor een kleding breng je in?

• Dameskleding maat XS tot en met XL.
  • Maximaal 5 kledingstukken die passen bij de herfst of winter.
  • Kleding moet van goede kwaliteit zijn, zonder vlekken, pillen, gaten, verkleuringen en geurtjes.
  • Accessoires, zoals schoenen en tassen, zijn ook welkom.

De Clothing Loop

“The Clothing Loop is een laagdrempelige manier om kleding met elkaar te ruilen. Een clubje mensen dat bij elkaar in de buurt woont geeft via een logische route tassen met kleding aan elkaar door. Uit deze tassen haal je items die je leuk vindt en stop je kledingstukken terug waar je een ander blij mee wilt maken. Hoe langer de ketting hoe meer tassen er op de route rouleren en de ketting kan in principe onbeperkt doorgaan. Nadat de tas langs zo’n 20 adressen is geweest herken je de inhoud meestal niet meer terug!